Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir dades estadístiques. Continuar navegant implica la seva acceptació. Més informació

Acceptar

Realitat Virtual en Educació

Realitat Virtual en Educació

Realitat augmentada per empreses

Portem les experiències d'aprenentatge a un altre nivell mitjançant la realitat virtual i augmentada

Estem en l'economia de l'experiència: Pixeldreams desenvolupa aplicacions de realitat virtual per apropar el món de l'educació al públic més jove mitjançant estratègies disruptives que passen per la gamificació de tota mena de continguts. 


Què és la realitat virtual
?  És una tecnologia d'immersió que permet, mitjançant l'ús d'unes ulleres de realitat virtual, endinsar-nos en mons i entorns inexistents. Els usuaris poden manipular els objectes virtuals amb la mateixa classe de dispositius d'entrada que s'utilitzen en el món físic (amb les seves pròpies mans), poden recollir i manipular les dades virtuals tan fàcilment com si fossin objectes reals, i posar-los en qualsevol superfície de treball.

Beneficis:
  • Augment de l'atenció per part dels alumnes.
  • Customer Experience: Crea valor des de la perspectiva emocional amb el contingut.
  • Brannding Màrqueting: Posicionament de marca i creació de notorietat per al promotor de l'acció.
  • Geo Màrqueting: Permeten una segmentació geogràfica del públic objectiu.
  • Social media: Incentiva la recomanació a través de les RRSS
  • KPI 's: Permet la gestió de mètriques, kpi'sy el mesurament de resultats.


Com funciona? Existeixen 2 grans tipus de realitat virtual:

1 - Les que es generen mitjançant programari de visualització 3D. Aquesta opció permet crear mons de ficció a mesura que permeten una total personalització de l'experiència de l'usuari, com ara entrar en una pintura o en un quadre, o viatgar en el temps per experimentar una reconstrucció arqueològica virtual. En aquests casos de sol utilitzar tecnologia RT - real time - que equival a caminar en temps real.   

2 - Les que simplement reprodueixen una realitat circumdant i es generen mitjançant càmeres especials de vídeo o foto 360º ia manera de visita virtual. Aquesta opció permet explorar la realitat d'aquest, i és un tipus de contingut que és produït i gravat mitjançant una càmera especial que captura la realitat de manera envoltant, en 360º. És el cas paradigmàtic de les visites virtuals a museus com a substituts de les excursions o sortides escolars.


Difusió i distribució:

Existeixen 3 grans opcions de distribució i publicació:

1 - Via Navegador Web / Youtube: Podem allotjar el teu contingut de realitat virtual a youtube, a la teva pàgina web o al teu dispositiu mòbil perquè sigui visualitzat mitjançant ulleres de realitat virtual ( Google Cardboard)

2 - Via Creació d'App: Podem crear una App compatible amb dispositius mòbils i que aquest contingut siguin distribuïts a través de les plataformes: Google Play & Apple Store, mitjançant ulleres de Realitat Virtual. (Samsung Gear)

3 - Via Instal·lació en local: Podem instal·lar el contingut localment en qualsevol ordinador o en ulleres VR (Oculus Go) per a presentacions privades:

En qualsevol dels 3 casos, produïm i programem el contingut per poder ser transmès col·lectivament mitjançant sistemes de streaming. Les nostres apps de realitat virtual són summament fàcils d'utilitzar, i a l'ésser interactives permeten incorporar etiquetes de navegació per poder navegar entre panorames o informació digital enriquida arreu de l'recorregut. Consulta'ns: Hi ha multitud de possibilitats així com ulleres de diferents formats i qualitats que van des dels 900 euros fins arribar a les de cartró (Google cardboard) de tot just un parell d'euros, per a ser regalades mitjançant màrqueting promocional. En qualsevol cas sempre adaptem cada solució a la necessitat de cada empresa. CASOS D'ÈXIT 1 -  Jocs Realitat Virtual - Veure exemple 

Pixeldreams és una empresa de desenvolupament de videojocs  aplicats a l'àmbit de l'educació i la difusió cultural. Apliquem les tècniques més avançades de mobile màrqueting i de gamificació per provocar que els missatges i els continguts siguin molt més atractius per al públic més jove. Hem realitzat diversos jocs de realitat augmentada futbol com a projecte educatiu per Laliga recentment. També realitzem jocs amb realitat augmentada.

2 -  I scape room virtual - Veure exemple :  
Mitjançant l'ús d'unes ulleres de realitat virtual, l'usuari pot travessar una porta o portal virtual i entrar en una altra realitat paral·lela enriquida com una galeria d'art, o un museu i interactuar amb els objectes. El contingut del scape room virtual el creem a mida i és un model 3D que sincronitzat amb el giroscopi permet una visualització i una interactuació 360º amb l'entorn. Pixeldreams també pot crear un escapament room amb realitat augmentada
 Explica'ns més sobre la teva empresa i del teu projecte educatiu. Som especialistes en la creació d'aquest tipus de projectes a mida.

3 -  Activitats de teambuilding  - Veure exemple : 
Creem mascotes o personatges que apareixen com hologrames superposats a la realitat de l'aula, però que també poden situar-se al carrer, en un museu, o en una plaça per mitjà de la geolocalització. Aquest tipus de jocs són molt similars al joc "Pokémon Go " i permeten la realització d'activacions creatives de Geo-hunting o realitat augmentada per geolocalització . Bàsicament tractaria d'una Gimcana Virtual que permet agrupar els concursants per equips i realitzar proves de superació per guanyar punts a mesura que "cacen" models 3D geoposicionats. Aquest tipus de tecnologia constitueix una gran eina de màrqueting viral pel fet que els usuaris poden realitzar-se una "selfie" amb el contingut o punts "caçats" i compartir la seva experiència a les xarxes socials, el que s'amplifica de manera exponencial l'efecte crida cap a altres possibles jugadors. El contingut o mascota animada es personalitza a mida de les necessitats del client. Explica'ns més sobre la teva empresa i les teves necessitats. Som especialistes en la creació d'aquest tipus de projectes a mida.

4 - Teràpies amb realitat virtual - Veure exemple : 
 Creem Jocs de Realitat Virtual (RV) amb l'objectiu de millorar l'experiència del pacient durant els procediments mèdics. La missió de Pixeldreams és disminuir els nivells d'ansietat durant el tractament de fòbies.

COM CREAR UNA APP:

- FASE 1: Concepte i Storytelling: Pensem les millors històries i idees i les desenvolupem per convertir-les en projectes abastables i professionals. Creem el guió dels continguts en col·laboració amb tu. En aquesta fase és fonamental dissenyar un bon storytelling.

- FASE 2: Diagrama de fluxos: Distribuirem tots els continguts de la futura app sobre un diagrama de fluxos per analitzar una correcta navegació de l'usuari durant la seva "customer journey". Et presentarem el diagrama de fluxos abans de començar cualsevol fase de programació o de creació de continguts. 

- FASE 3: Prototip: Després d'haver distribuït tot el contingut en el diagrama de fluxos, el següent pas serà fer una prototip funcional per comprovar que s'està aconseguint l'efectivitat desitjada. 

- FASE 4: Producció: Després de la validació del prototip vam començar la producció en si mateixa: El disseny gràfic i els continguts 3D comencen a prendre forma i es dóna l'aspecte final a l'App. En aquesta fase et lliurarem imatges prèvies de tots els continguts perquè junts comprovem la qualitat de la feina abans de la seva finalización.  

- FASE 5: Publicació i distribució: Preparem el configurador virtual en qualsevol format requerit, per a ser exposat a Internet, Congressos, Fires o Exposicions amb els màxims nivells de qualitat. Disposem de tota l'experiència necessària per realitzar el teu projecte.



DEMANA'NS UN PRESSUPOST:   Pixeldreams realitza tota la concepció de l'experiència: des del disseny i animació dels continguts, fins a la seva publicació i distribució en els market places (Google Play & Applestore). Explica'ns més sobre la teva empresa i les teves necessitats. Som especialistes en la creació d'aquest tipus de projectes a mida. Escriu-nos a: alex@pixeldreams.info


VOLS DESCARREGAR UN EXEMPLE ?:  Suscriu-te al nostre newsletter i et farem arribar una app gratis amb exemples pràctics de realitat augmentada aplicables a l'àmbit de l'educació, pixa en aquest link:   app realitat augmentada educació

Serveis relacionats

25 Mar 2020
Dinamitzem els teus esdeveniments: Simulem la teleportació de personatges o productes sobre escenaris o qualsevol superfície per generar un major impacte comunicatiu.
25 Mar 2020
Mitjançant l'ús d'un dispositiu mòbil, l'usuari pot creuar una porta o portal virtual i entrar en una altra realitat paral·lela enriquida com una galeria d'art, o un museu i interactuar amb els objectes. El model és un model 3D que sincronitzat amb el giroscopi permet una visualització 360º de l'entorn.